lördag 28 juli 2012

Förr eller senare?

Frågan, när man ska skriva om släkten är om man ska börja så tidigt som möjligt eller kanske med en senare släkting? Mitt val, nu i början av släkt-bloggandet blir att jag gör både ock. Det jag tänkte skriva om i mina första två blogginlägg bygger på två möten rörande två män som jag inte träffat. Ena från min fars sida, och andra från min mors. Ena levde för mycket länge sen och den andre för runt 100 år sedan.

Sen kommer jag att skriva främst om min mors släkt, eftersom den aktuella släktresan handlade om Kalix älvdal och trakten däromkring. Men säkert blir det utvikningar också. Nästa stora planerade resa kommer istället att handla om Torne älvdal, om det inte sticker emellan med lite småresor vad gäller Mats släkt.

Ja ja, det är väl bara att köra igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar