lördag 23 februari 2013

149. Carin Jönsdotter och Carin Larsdotter

Ska se om jag kan få lite mer info om dessa två Carin.

Carin Jönsdotter (f. 1750) flyttade av allt att döma till Öfvermo 17 1815, 10 år efter makens död, och frågan är om jag kan gräva upp lite mer info om henne där. Om det nu var så att hon flyttade till Öfvermo 17, så hittar jag inte henne där. Jag hittar inte ens Öfvermo 17 efter 1815.

Men om jag tittar på åren innan så verkar Öfvermo 17 ha varit ett litet ställe och de som bodde där hade dött av alla, och det står att någon av dem var fattig, så troligen så dog hon där relativt snart, och säkerligen levde hon också ett fattigt liv det sista.

-'-'-'-'-'-'-'-'-'-'-

Så då ska vi se om det går att få veta något mer om Carin Larsdotter (1778-1849).

Denna Carin var gift med Arvids Olof Persson och de gifte sig 1802. Men sen vete katte vad som hände. Har försökt med husförhörslängden och födelselängden men jag blir inte klok på vem som är vem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar